Reglement

Algemene voorwaarden van de online winkel DESPORTIVO.NL

1.1. Dit reglement (hierna: "Reglement") bepaalt de regels voor het aangaan en uitvoeren van overeenkomsten betreffende het verlenen van diensten via elektronische weg, het leveren van digitale diensten en verkoopovereenkomsten via de online winkel (hierna: "Winkel"), alsook de rechten en verplichtingen van de partijen bij deze overeenkomsten.
1.2. De Winkel is beschikbaar voor alle personen (hierna: "Gebruikers") op het adres: www.desportivo.nl

1.3. De eigenaar van de Winkel is Desportivo Sp. z o.o., gevestigd in Tarnów, ingeschreven in het ondernemersregister van het Nationaal Gerechtelijk Register, gehouden door de Rechtbank van Kraków-Śródmieście in Kraków, 12e Economische Afdeling, onder het KRS-nummer: 0000906743, met REGON-nummer: 389258139 en btw-nummer: 8733280169 (hierna: "Verkoper").
1.4. De Verkoper communiceert met Gebruikers via de website genoemd in punt 1.2 van het Reglement, alsook telefonisch, per gewone post en via e-mail.
1.5. Contactgegevens van de Verkoper:
 1.5.1. adres: ul. Harasymowicza 8A, 33-103 Tarnów, Poland
 1.5.2. telefoonnummer: +48 509 731 551,
 1.5.3. e-mailadres: [email protected]
1.6. Overeenkomsten voor het verlenen van diensten via elektronische weg, het leveren van digitale diensten en verkoopovereenkomsten worden met de Verkoper gesloten via de Winkel.
1.7. De activiteit van de Verkoper bestaat uit de verkoop van producten die in de Winkel worden aangeboden (hierna: "Producten").
1.8. De Winkel biedt onder meer de volgende functionaliteiten:
 1.8.1. het aanmaken van een Gebruikersaccount (hierna: "Account") en het beheren daarvan, d.w.z. het wijzigen van gegevens, bekijken van aankoopgeschiedenis, gebruik van een verlanglijst, onthouden van de winkelwagen en toegang tot de bestellingsgeschiedenis,
 1.8.2. verkrijgen van informatie over Producten die via de Winkel gekocht kunnen worden,
 1.8.3. plaatsen van bestellingen (hierna: "Bestellingen") door Gebruikers van de Winkel (hierna: "Kopers"),
 1.8.4. inschrijven op de nieuwsbrief (hierna: "Nieuwsbrief"), wat een elektronische vorm is van een informatiebulletin van de Verkoper, bestemd voor iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, promoties en wijzigingen in het aanbod of de werking van de Winkel.
1.9. In het Reglement wordt onder "Consument" verstaan: een Gebruiker die een natuurlijk persoon is en met een ondernemer een rechtshandeling aangaat die niet rechtstreeks verband houdt met zijn/haar zakelijke of beroepsmatige activiteit (volgens artikel 221 van het Burgerlijk Wetboek van 23 april 1964 – hierna: "Burgerlijk Wetboek").
1.10. In het Reglement wordt onder "Ondernemer met consumentenrechten" verstaan: een natuurlijke persoon die een overeenkomst aangaat die weliswaar verband houdt met zijn/haar zakelijke activiteit, maar die geen beroepsmatig karakter heeft, met name gelet op het onderwerp van die activiteit zoals opgenomen in het Centraal Register van Economische Activiteiten (volgens artikel 385⁵ van het Burgerlijk Wetboek).
1.11. Het gebruik van de Winkel brengt voor de Gebruiker geen enkele verplichting tot betaling aan de Verkoper met zich mee.
1.12. Overeenkomsten via de Winkel kunnen worden gesloten in het Pools en in andere talen waarin de Winkel beschikbaar wordt gesteld.
1.13. Er bestaat geen minimale duur van verplichtingen voor de Consument of de Ondernemer met consumentenrechten die uit deze overeenkomsten voortvloeit. Indien er geen recht op herroeping van de overeenkomst bestaat (zie punt 5.6 van het Reglement), blijven de verplichtingen van de Consument of Ondernemer met consumentenrechten van kracht totdat de prijs aan de Verkoper is betaald.
1.14. Het leveren van een niet-bestelde dienst aan de Consument of Ondernemer met consumentenrechten geschiedt op risico van de Verkoper en legt geen enkele verplichting op aan de Consument of Ondernemer met consumentenrechten. Het uitblijven van een reactie van de Consument of Ondernemer met consumentenrechten op een niet-bestelde dienst houdt geen instemming in met het aangaan van enige overeenkomst.

 

2.1. Het aanmaken van een Account en het plaatsen van Bestellingen in de Winkel is toegestaan voor natuurlijke personen, rechtspersonen en organisatie-eenheden zonder rechtspersoonlijkheid waaraan het toepasselijke recht rechtspersoonlijkheid toekent.
2.2. De Winkel biedt de mogelijkheid om een Account aan te maken door een door de Gebruiker ingevuld registratieformulier in te dienen dat beschikbaar is in de Winkel en de registratie door de Gebruiker te bevestigen.
2.3. Voor het succesvol aanmaken van een Account is het volgende vereist:
    2.3.1. het invullen van de persoonsgegevens van de Gebruiker in het formulier (waarbij sommige gegevens facultatief kunnen zijn of pas nodig zijn bij het plaatsen van een Bestelling),
    2.3.2. het accepteren van het Reglement van de Winkel,
    2.3.3. het kennisnemen van het privacybeleid van de Winkel,
    2.3.4. het afleggen van andere als verplicht aangeduide verklaringen door het aanvinken van de betreffende selectievakjes (zogenaamde checkboxes).
2.4. Bestellingen in de Winkel kunnen worden geplaatst na het inloggen op een Account dat eerder werd aangemaakt, of zonder registratie (het aanmaken van een Account is dus niet vereist om een Bestelling te plaatsen).
2.5. Het toevoegen van Producten aan het winkelwagentje (een functionaliteit van de Winkel waarmee een Gebruiker de geselecteerde maar nog niet gekochte Producten kan bekijken) impliceert geen aankoop of reservering.
2.6. Voor het plaatsen van een Bestelling moet de Gebruiker het Reglement accepteren en andere als verplicht aangeduide verklaringen afleggen door het aanvinken van de betreffende selectievakjes (dit kan ook tijdens de registratie gebeuren).
2.7. De Bestelprocedure wordt afgesloten door het succesvol selecteren van de optie (door te klikken op de knop): “Bestellen en betalen” (of een andere knop met gelijke betekenis), wat gelijkstaat aan de bevestiging door de Gebruiker dat het Bestelformulier correct is ingevuld, dat de verstrekte gegevens waarheidsgetrouw, actueel, volledig en correct zijn, en dat de Gebruiker zich ervan bewust is dat het plaatsen van de Bestelling een betalingsverplichting inhoudt (inclusief eventuele verzendkosten en andere extra kosten vermeld in de Winkel).
2.8. Indien een Bestelling wordt geplaatst in strijd met de punten 2.4–2.7, komt er geen koopovereenkomst tot stand tussen de Verkoper en de Koper. De Verkoper heeft het recht om het sluiten van een koopovereenkomst te weigeren indien de uitvoering van de gehele of gedeeltelijke Bestelling niet mogelijk is. Voorafgaand aan een dergelijke weigering kan de Winkel proberen contact op te nemen met de Koper om de Bestelling aan te passen of ontbrekende informatie aan te vullen.
2.9. Na het plaatsen van een Bestelling wordt er onmiddellijk een e-mail verzonden naar het adres dat is opgegeven in het Bestelformulier met een bevestiging van de Bestelling.
2.10. De in de Winkel gepresenteerde Producten zijn toegelaten tot de handel op het grondgebied van de Republiek Polen.
2.11. In de e-mail bedoeld in punt 2.9, verstrekt de Verkoper aan de Koper die Consument is of een Ondernemer met consumentenrechten, de informatie die vereist is volgens de wet op consumentenrechten van 30 mei 2014 (hierna: “Consumentenwet”). Deze informatie wordt opgenomen in de inhoud van de e-mail of als bijlage daaraan toegevoegd. Deze informatie kan ook op papier worden meegeleverd met het Product.
2.12. De koopovereenkomst voor het Product komt tot stand zodra de Verkoper de Koper informeert over de aanvang van de uitvoering van de Bestelling. Deze bevestiging wordt per e-mail verzonden.
2.13. Indien de Producten in de Bestelling niet beschikbaar zijn, informeert de Verkoper de Koper over de onmogelijkheid om de Bestelling uit te voeren. Als het slechts om tijdelijke onbeschikbaarheid gaat, zal de Verkoper de Koper informeren over de verwachte uitvoeringsdatum via e-mail.
2.14. Indien de Verkoper de Prestatie geheel of gedeeltelijk niet kan leveren omdat het Product niet beschikbaar is, zal hij de Koper daar onmiddellijk van op de hoogte stellen en de reeds betaalde prijs terugbetalen. De Koper kan in overleg met de Verkoper besluiten tot een andere vorm van uitvoering van de Bestelling (gedeeltelijke uitvoering, verlenging van de levertijd of annulering van de gehele Bestelling).
2.15. Bestellingen worden door de Verkoper verwerkt in de volgorde waarin ze zijn geplaatst.
2.16. De Verkoper heeft het recht om een maximumaantal eenheden van een bepaald Product per Bestelling vast te stellen en om beperkingen op te leggen wat betreft leveringsmethoden, betalingswijzen of groothandelsbestellingen. Deze beperkingen worden altijd aan de Gebruiker meegedeeld voordat hij op de knop bedoeld in punt 2.7 klikt.
2.17. De Verkoper mag controleren of de koopovereenkomst die door een Ondernemer met consumentenrechten wordt gesloten, binnen de reikwijdte van diens beroepsactiviteit valt, onder meer door de aard van de economische activiteit te verifiëren via het Centrale Register en Informatie over Economische Activiteiten. De Verkoper kan de Ondernemer met consumentenrechten verzoeken informatie of documenten te verstrekken waarmee kan worden vastgesteld of het aangekochte Product verband houdt met diens economische activiteit, zoals de branche of specialisatie waarin hij actief is.

 

     3.1. The prices of the Products are given in Polish zlotys (PLN) and are gross prices (i.e., include VAT). The prices of the Products shown in the Store do not include delivery costs (unless the terms of a time-limited promotion state otherwise). The total cost of the Order including delivery costs will be provided to the Buyer before the final placement of the Order. 
        3.2. The Buyer can choose from the following payment methods:
            3.2.1. bank transfer to the Seller’s bank account indicated in the Store (prepayment),
            3.2.2. transfer via an online instant payment service or by credit or debit card,
            3.2.3. cash on delivery – payment in cash upon receipt of the Products (COD shipment).
        3.3. The Seller may also introduce additional payment methods other than those listed in point 3.2 above, which will be clearly indicated in the Store.
        3.4. The Order will be forwarded for processing immediately, but in the case of payment methods indicated in points 3.2.1 or 3.2.2 above, shipment will be executed only after the full payment for the Products has been credited to the Seller’s bank account or account. 
        3.5. The Seller issues and sends accounting documents related to the Order (invoices, receipts) in electronic form to the email address provided by the Buyer in the Order. The Buyer agrees to this manner of issuing and delivering accounting documents related to the Order.
        3.6. In case of choosing the payment method indicated in points 3.2.1 or 3.2.2 above and if the Seller does not receive the payment within the deadline specified in the Store for a given Product – the Order will be cancelled. If no deadline is specified in the Store as referred to in the previous sentence, the Seller should receive the payment within 72 (seventy-two) hours from the moment the Order was placed by the Buyer – after this time, the Order will be cancelled. The Buyer will be immediately informed in case of cancellation of their Order.
        3.7. Discounts obtained from various promotions organized by the Seller cannot be combined with other promotions valid in the Store at the same time.
        3.8. Detailed information about the available payment methods can be found at: https://desportivo.be/metody-platnosci

       4.1. De levering is beperkt tot het grondgebied van Polen. Indien u het product naar een adres buiten het hierboven genoemde gebied wilt laten bezorgen, verzoeken wij u contact per e-mail op te nemen om de mogelijkheden en eventuele voorwaarden van een dergelijke levering te bespreken.
        4.2. Levering vindt plaats van maandag tot vrijdag, met uitzondering van wettelijk erkende feestdagen in Polen.
        4.3. Bij het bestellen van een groter aantal producten wordt de verzendtijd van de gehele bestelling afgestemd op het product met de langste verwerkingstijd.
        4.4. Gedetailleerde informatie over de leveringsvoorwaarden van producten is te vinden op: https://desportivo.be/czas-i-koszty-dostawy

5.1. De Consument en de Ondernemer met consumentenrechten die een Product in de Winkel kopen, hebben het recht om binnen 14 (veertien) dagen na levering van het Product de koopovereenkomst met de Verkoper te herroepen, zonder andere kosten te dragen dan de directe kosten van het retourneren van de Producten, ongeacht of zij gebruik maken van de door de Verkoper aangeboden methode voor het retourneren van Producten conform punt 5a van het Reglement, of de Producten op eigen kosten terugzenden. Het herroepingsrecht kan worden uitgeoefend door een verklaring schriftelijk of per e-mail te doen. Het is voldoende dat de verklaring wordt verzonden vóór het verstrijken van de termijn, naar het adres vermeld in punt 1.5.1 of 1.5.3 van het Reglement. De herroeping kan ook plaatsvinden met behulp van het formulier dat als bijlage bij het Reglement is gevoegd, en dat tevens aan de Consument en de Ondernemer met consumentenrechten wordt toegezonden bij de bevestiging van de overeenkomst (zoals vermeld in punt 2.12 van het Reglement) of samen met het geleverde Product.

5.2. In geval van uitoefening van het herroepingsrecht zal de Verkoper aan de Consument of Ondernemer met consumentenrechten alle ontvangen betalingen terugbetalen, inclusief de leveringskosten (behalve eventuele extra kosten als gevolg van een door de Consument gekozen leveringswijze anders dan de goedkoopste standaardlevering aangeboden door de Verkoper), met inachtneming van punt 5a.4 – 5a.6 van het Reglement. De terugbetaling geschiedt onverwijld, uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die door de Consument of Ondernemer met consumentenrechten is gebruikt, tenzij een andere methode is overeengekomen die geen extra kosten met zich meebrengt.

5.3. De Verkoper mag de terugbetaling opschorten totdat het Product is terugontvangen of totdat bewijs is geleverd dat het Product is teruggestuurd, afhankelijk van welk van beide het eerst plaatsvindt.

5.4. In geval van herroeping moet de Consument of Ondernemer met consumentenrechten het Product binnen 14 (veertien) dagen na herroeping terugsturen. De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de Consument of Ondernemer met consumentenrechten.

5.5. De Consument of Ondernemer met consumentenrechten is aansprakelijk voor waardevermindering van het Product als gevolg van gebruik dat verder gaat dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking ervan vast te stellen.

5.6. De Verkoper wijst erop dat het herroepingsrecht volgens punt 5.1 van het Reglement niet van toepassing is in de gevallen zoals vermeld in artikel 38 van de Wet op consumentenrechten, met name voor overeenkomsten:

5.6.1. waarbij het goed niet geprefabriceerd is, maar is vervaardigd volgens specificaties van de Consument of Ondernemer met consumentenrechten of is afgestemd op diens individuele behoeften;
5.6.2. voor dienstverlening waarvoor de Consument moet betalen en waarbij de dienst volledig is uitgevoerd met uitdrukkelijke en voorafgaande instemming van de Consument, die vooraf is geïnformeerd dat hij het herroepingsrecht zal verliezen na volledige uitvoering;
5.6.3. waarbij de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de Verkoper geen invloed heeft;
5.6.4. waarbij het goed is geleverd in een verzegelde verpakking die om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden teruggezonden als de verzegeling is verbroken na levering;
5.6.5. waarbij de goederen na levering onlosmakelijk zijn vermengd met andere producten;
5.6.6. waarbij de Consument uitdrukkelijk heeft verzocht dat de Verkoper langskomt voor dringende herstellingen of onderhoud; als daarbij ook andere diensten of producten worden geleverd dan die waarvoor om komst is verzocht, geldt het herroepingsrecht alleen voor die extra onderdelen;
5.6.7. voor het leveren van diensten inzake accommodatie, goederenvervoer, autoverhuur, catering of vrijetijdsbesteding met een vaste datum of periode;
5.6.8. voor digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd en waarvoor de Consument moet betalen, als met zijn uitdrukkelijke en voorafgaande toestemming is begonnen met levering, en hij is geïnformeerd dat hij zijn herroepingsrecht verliest;
5.6.9. voor betaalde diensten waarvoor de Consument de Verkoper uitdrukkelijk heeft verzocht langs te komen voor herstelling en de dienst volledig is geleverd met instemming van de Consument.

5.7. Het gebruik van een Account in de Winkel en het ontvangen van de Nieuwsbrief worden beschouwd als digitale diensten onder de Wet op consumentenrechten. Het herroepingsrecht uit punt 5.1 is van toepassing op deze diensten. De termijn voor herroeping begint te lopen vanaf het moment waarop de Gebruiker toegang krijgt tot het Account of zich aanmeldt voor de Nieuwsbrief.

5.8. Producten die worden geretourneerd door de Koper dienen zodanig verpakt te zijn dat veilig transport mogelijk is. Indien mogelijk moet het originele verpakkingsmateriaal en het aankoopbewijs worden toegevoegd. Nadere informatie over de aanbevolen verpakking is beschikbaar in de instructies in de Winkel of verstrekt door de Verkoper.


5a. Productretourservice

5a.1. De Verkoper kan de Kopers een retourservice aanbieden binnen de methoden die door de Verkoper worden aangeboden.

5a.2. Om van de retourservice gebruik te maken, dient men in de Winkel de retourmethode te kiezen, het bijbehorende formulier in te vullen, het retourlabel te genereren en de Producten terug te sturen conform de gekozen methode en binnen de geldigheidsduur van het label.

5a.3. De retourservice is tegen betaling. De kosten worden vermeld in de Winkel bij de geselecteerde retourmethode.

5a.4. De kosten van de retourservice zijn voor rekening van de Koper. De betaling vindt plaats door inhouding van het retourbedrag op de terugbetaling voor de geretourneerde Producten. De kosten zijn opeisbaar op de dag dat de Verkoper de terugbetaling uitvoert.

5a.5. Bij meerdere retourzendingen van één bestelling worden de retourkosten voor elke retour afzonderlijk in mindering gebracht.

5a.6. De Koper mag producten uit meerdere bestellingen in één retour samenvoegen. In dat geval worden de retourkosten slechts eenmaal in mindering gebracht op de totale terugbetaling.

5a.7. Tijdelijke of permanente onbeschikbaarheid van de retourservice of van een specifieke methode betekent dat deze niet beschikbaar is. Dit verlengt niet de herroepingstermijn. De Koper kan in dat geval gebruik maken van een andere beschikbare methode in de Winkel of een methode naar keuze.

5a.8. De snelle retourservice is uitsluitend beschikbaar voor bestellingen binnen Polen.

 

      7.1. De inhoud en structuur van de Winkel zijn beschermd door auteursrechten. Het kopiëren van gegevens of informatie, in het bijzonder het gebruik van enig op de website geplaatst materiaal (waaronder teksten, foto’s, afbeeldingen, video’s of handelsmerken), alsook delen daarvan, voor doeleinden anders dan uitdrukkelijk toegestaan door het Reglement of algemeen geldende wettelijke bepalingen, zonder uitdrukkelijke toestemming van de Verkoper, is verboden.
        7.2. De Verkoper informeert dat beschrijvingen, foto’s, afbeeldingen, video’s, visualisaties en ander materiaal dat de Producten op de Winkel toont uitsluitend dient voor de presentatie van de specifiek daarin genoemde productmodellen en kan verschillen afhankelijk van de individuele instellingen van het apparaat van de Gebruiker.

       8.1. Het reglement vormt het reglement voor het verlenen van diensten via elektronische weg in de zin van de wet van 18 juli 2002 betreffende het verlenen van diensten via elektronische weg (hierna: "Wet betreffende het verlenen van diensten via elektronische weg").
        8.2. Technische vereisten die noodzakelijk zijn om de Winkel te bekijken, Bestellingen te plaatsen en correcte samenwerking met het teleinformatiesysteem dat door de Verkoper wordt gebruikt, zijn vereist:
            8.2.1. een apparaat waarmee websites kunnen worden bekeken met internettoegang, in het bijzonder een apparaat dat draait onder besturingssystemen zoals Windows, Linux, MacOS, Android; de minimale schermresolutie waarbij de toegang tot de website van de Winkel responsief is: 1800x768;
            8.2.2. een bijgewerkte internetbrowser met ondersteuning voor JavaScript (tot drie versies terug) geleverd door producenten zoals MS Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
            8.2.3. ingeschakelde cookies en geïnstalleerde geschikte browseradd-ons die Java, Javascript, Adobe Flash ondersteunen en de acceptatie van de installatie van componenten zoals Adobe Flash Player, Quick Time, Acrobat Reader, indien de Winkel daarom vraagt;
            8.2.4. uitgeschakelde software die de uitvoering van bovengenoemde scripts blokkeert;
            8.2.5. een actief e-mailaccount (bij het plaatsen van Bestellingen);
            8.2.6. door de Verkoper verstrekte informatie, waaronder het Reglement, kunnen beschikbaar worden gesteld in PDF-bestandsformaat (of een ander equivalent formaat). Voor het bekijken hiervan kan het noodzakelijk zijn om een passend programma te installeren dat het correcte openen van deze bestanden mogelijk maakt.
        8.3. Het sluiten van een overeenkomst voor het verlenen van diensten via elektronische weg vindt plaats op het moment van registratie van een Account door de persoon die de Winkel gebruikt, of gelijktijdig met het plaatsen van een Bestelling zonder registratie, of door het opgeven van een e-mailadres voor het ontvangen van de Nieuwsbrief.
        8.4. De overeenkomst voor het verlenen van diensten via elektronische weg wordt voor onbepaalde tijd gesloten en kan worden beëindigd volgens de geldende wettelijke bepalingen, evenals – voor zover toegestaan door de geldende regels – door het sturen van een verklaring tot beëindiging van de overeenkomst voor het verlenen van diensten via elektronische weg aan de Verkoper op het adres vermeld in punt 1.5. van het Reglement, of door het zelf verwijderen van het Account door de Gebruiker. 
        8.5. Het is verboden om, binnen het gebruik van de Winkel en andere door de Verkoper via elektronische weg verleende diensten, inhoud te verstrekken die onwettig is, inbreuk maakt op persoonlijke rechten of auteursrechten van derden, of op enigerlei wijze geldende sociale normen en fatsoensregels, en de sociale omgangsnormen op het internet (netiquette) schendt. In het bijzonder is het verboden:
            8.5.1. het plaatsen van vulgaire of als beledigend beschouwde inhoud;
            8.5.2. het plaatsen en gebruiken van persoonsgegevens en afbeeldingen van anderen zonder passende toestemming;
            8.5.3. het verspreiden van schadelijke software;
            8.5.4. het plaatsen van inhoud die de goede naam, reputatie of andere persoonlijke rechten van de Verkoper of derden ondermijnt;
            8.5.5. spam-achtige activiteiten, alsook handelingen die kenmerken van oneerlijke concurrentie of oneerlijke handelspraktijken vertonen;
            8.5.6. het promoten van totalitaire regimes, bijbehorende symbolen, het aanzetten tot haat of het plegen van strafbare feiten;
            8.5.7. het plaatsen van inhoud die drugsgebruik of psychoactieve stoffen promoot, alsook alcoholmisbruik, gokken of andere verboden gedragingen;
            8.5.8. het plaatsen van inhoud die intellectuele eigendomsrechten van derden schendt;
            8.5.9. het plaatsen van inhoud die in strijd is met de wet;
            8.5.10. het plaatsen van links naar sites en bestanden met bovengenoemde inhoud.
        8.6. Het is verboden om penetratietests, veiligheidstests, pogingen tot beveiligingsbreuk of hackactiviteiten uit te voeren tegen de Winkel.
        8.7. De Gebruiker is verantwoordelijk voor de inhoud die hij/zij in de Winkel plaatst. Bij het plaatsen van inhoud die verboden is door wet of Reglement, is de Verkoper gerechtigd deze te verwijderen en de overeenkomst voor het verlenen van diensten via elektronische weg of de overeenkomst voor digitale diensten met onmiddellijke ingang te beëindigen.
        8.8. De procedure voor klachten over diensten via elektronische weg is als volgt:
            8.8.1. personen die afnemers zijn van een dienst kunnen klachten indienen over via elektronische weg verleende diensten door de Verkoper; klachten dienen schriftelijk of per e-mail te worden ingediend op de adressen vermeld in punt 1.5. van het Reglement;
            8.8.2. de klacht moet ten minste bevatten:
                    8.8.2.1.1. de identificatie en contactgegevens van de Gebruiker;
                    8.8.2.1.2. de aanduiding van de dienst waarover geklaagd wordt;
                    8.8.2.1.3. de beschrijving van het probleem.
        8.9. Binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van de klacht zal de Verkoper hierop reageren en de klager informeren over de verdere procedure. De Verkoper zal streven naar een snelle afhandeling van klachten.
        8.10. Indien de Consument of de Ondernemer met consumentenrechten niet binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van de klacht door de Verkoper wordt geïnformeerd over de beslissing, wordt de klacht geacht te zijn geaccepteerd. Deze bepaling is niet van toepassing op partijen die geen Consumenten of Ondernemers met consumentenrechten zijn.
        8.11. Tijdens de klachtprocedure kan de Verkoper om aanvullende uitleg, documenten of verificatie van de situatie vragen.
        8.12. Na afloop van de klachtprocedure heeft de Gebruiker die Consument is de mogelijkheid om juridische stappen te ondernemen of gebruik te maken van door de wet toegestane buitengerechtelijke procedures, zoals mediation en permanente arbitrage door bevoegde instanties, alsmede hulp te zoeken bij bevoegde consumentenrechtenvertegenwoordigers. Gedetailleerde informatie over buitengerechtelijke procedures is beschikbaar bij bevoegde instanties en op de websites van de Autoriteit Consument & Markt (www.acm.nl).
        8.13. De Verkoper informeert tevens over het bestaan van het ODR-platform (online geschillenbeslechting), toegankelijk via: http://ec.europa.eu/consumers/odr en de mogelijkheid om dit platform te gebruiken voor geschillenbeslechting.
        8.14. De Koper is verplicht om wachtwoorden en andere logingegevens met betrekking tot het Account niet aan derden bekend te maken.
        8.15. Ter voldoening aan de vereisten van de Wet betreffende het verlenen van diensten via elektronische weg informeert de Verkoper dat:
            8.15.1. het gebruik van diensten via internet risico's met zich meebrengt, zoals besmetting van het teleinformatiesysteem met virussen, wormen en Trojaanse paarden. Het wordt aangeraden antivirussoftware te installeren en up-to-date te houden;
            8.15.2. de Verkoper gebruikt in het informatiesysteem cookies, dat zijn kleine tekstbestandjes die door de website naar de browser worden gestuurd en bij volgende bezoeken teruggestuurd worden. Cookies worden vooral gebruikt voor sessiebeheer, maar kunnen ook worden gebruikt om gegevens te onthouden zodat de Gebruiker deze niet steeds opnieuw hoeft in te vullen bij een bezoek aan de website.

       9.1. Elke Gebruiker kan, door het opgeven van zijn e-mailadres en het accepteren van de bepalingen van het Reglement, evenals het doen van andere vereiste verklaringen, toestemming geven om de Nieuwsbrief te ontvangen op het opgegeven e-mailadres.
        9.2. De Nieuwsbrief kan commerciële informatie bevatten in de zin van de Wet op het verlenen van elektronische diensten, evenals betaalde promoties of reclame.
        9.3. De Gebruiker kan zich afmelden voor het ontvangen van de Nieuwsbrief door te klikken op de deactiveringslink die in de berichten binnen de Nieuwsbrief wordt meegezonden.

        10.1. De Verkoper verbindt zich ertoe het Product aan de Koper te leveren in overeenstemming met de gesloten koopovereenkomst.
        10.2. In geval van het constateren van een gebrek aan overeenstemming van de Producten met de koopovereenkomst is de Verkoper jegens Consumenten en Ondernemers met consumentenrechten aansprakelijk volgens de regels inzake aansprakelijkheid voor non-conformiteit van goederen zoals geregeld in de Wet consumentenrechten (met name artikel 43a en volgende van de Wet consumentenrechten). De basis en reikwijdte van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens Kopers die geen Consumenten of Ondernemers met consumentenrechten zijn, indien het verkochte Product een fysiek of juridisch gebrek vertoont, worden geregeld in de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.
        10.3. Bij koopovereenkomsten waarbij de Koper geen Consument of Ondernemer met consumentenrechten is, wordt voor zover wettelijk toegestaan het toepassingsgebied van de artikelen 556-576 van het Burgerlijk Wetboek uitgesloten.
        10.4. De Koper die geen Consument of Ondernemer met consumentenrechten is, is bij ontvangst van de zending verplicht te controleren of de verpakking onbeschadigd is en of de zending geen tekenen van andere mechanische schade vertoont. Eventuele beschadigingen moeten worden vastgelegd in een schadeprotocol, bevestigd door de bezorger. De juiste schadeformulieren zijn beschikbaar bij de koeriers die de zendingen bezorgen. Het protocol moet door de koerier worden ondertekend en een kopie moet schriftelijk aan de Verkoper worden verstrekt. Klachten over transportschade worden alleen behandeld indien het schadeprotocol wordt overlegd. Dit punt is niet van toepassing op Consumenten en Ondernemers met consumentenrechten, wiens klachten ook zonder schadeprotocol worden behandeld.
        10.5. Een klacht moet bevatten:
            10.5.1. de aanduiding van de Koper en contactgegevens van de Koper (adres of e-mailadres);
            10.5.2. de aanduiding van het Product waarop de klacht betrekking heeft;
            10.5.3. informatie over het onderwerp van de klacht, waaronder het type gebrek of de non-conformiteit van het Product met de koopovereenkomst; 
            10.5.4. informatie over het verzoek met betrekking tot de wijze waarop het Product conform de overeenkomst moet worden gebracht (reparatie of vervanging) of een verklaring over prijsvermindering of ontbinding van de koopovereenkomst.
        10.6. Klachten kunnen worden ingediend:
            10.6.1. schriftelijk, op het adres genoemd in punt 1.5.1.,
            10.6.2. per e-mail, op het adres genoemd in punt 1.5.3.
        10.7. Binnen 14 (veertien) dagen na indiening van de klacht zal de Verkoper reageren en de klager informeren over de verdere procedure. De Verkoper zal zich inspannen om klachten zonder onnodige vertraging te behandelen.
        10.8. Indien een Consument of Ondernemer met consumentenrechten niet binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van de klacht door de Verkoper wordt geïnformeerd over de beslissing van de Verkoper betreffende de klacht, wordt aangenomen dat de Verkoper de klacht van de Consument of Ondernemer met consumentenrechten heeft geaccepteerd. Deze bepaling is niet van toepassing op entiteiten die geen Consumenten of Ondernemers met consumentenrechten zijn.
        10.9. Tijdens het klachtenproces kan de Verkoper om aanvullende uitleg, documenten of verificatie van het verloop van de gebeurtenis die onderwerp is van de klacht verzoeken.
        10.10. Na afloop van de in het Reglement geregelde klachtenprocedure kan de Koper die Consument is de rechterlijke weg inslaan voor het behartigen van zijn eventuele vorderingen of gebruik maken van de wettelijk toegestane buitengerechtelijke klachtenprocedures, met name mediation en de permanente arbitragecommissie onder toezicht van de bevoegde handelsinspectie, alsmede hulp verkrijgen van de bevoegde district- of gemeentelijke consumentenombudsman (waarbij de Verkoper niet verplicht is in te stemmen met het gebruik van buitengerechtelijke procedures). Gedetailleerde informatie over de mogelijkheid tot buitengerechtelijke procedures is onder andere beschikbaar bij de kantoren van bevoegde instanties (gemeentelijke en districtconsumentenombudsmannen, provinciale inspecties van de handelsinspectie) en op hun websites, evenals op de website van de Autoriteit Consument & Markt (www.acm.nl).
        10.11. De Verkoper wijst ook op het bestaan van het ODR-platform (online geschillenbeslechting), toegankelijk via http://ec.europa.eu/consumers/odr en op de mogelijkheid dit platform te gebruiken voor geschillenbeslechting.
        10.12. De Verkoper verleent geen garantie op Producten die verder gaat dan de rechten van de Consument en Ondernemer met consumentenrechten voortvloeiend uit de aansprakelijkheid van de Verkoper voor non-conformiteit van het goed met de overeenkomst zoals vermeld in punt 10.2 hierboven. Voor sommige Producten kan een producentengarantie gelden. Informatie over de garantie op specifieke Producten is beschikbaar in de Winkel. Gedetailleerde garantievoorwaarden worden beschreven in de garantiebewijs die bij het Product wordt geleverd.
        10.13. Indien het Product niet conform de koopovereenkomst is, is de Verkoper aansprakelijk jegens de Consument of Ondernemer met consumentenrechten en behandelt hij klachten hieromtrent op basis van de bepalingen van de Wet consumentenrechten inzake non-conformiteit van het goed met de overeenkomst (art. 43a en volgende van de Wet consumentenrechten).
        10.14. In geval van non-conformiteit van het Product kan de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is, eisen dat het Product wordt gerepareerd of vervangen. Indien het conform maken van het Product volgens de Koper onmogelijk is of buitensporige kosten voor de Verkoper zou veroorzaken, kan de Verkoper:
            10.14.1. het Product vervangen, indien de Koper reparatie heeft gevraagd, of
            10.14.2. het Product repareren, indien de Koper vervanging heeft gevraagd.
        10.15. Indien reparatie en vervanging van het Product onmogelijk zijn of buitensporige kosten voor de Verkoper zouden meebrengen, kan de Verkoper weigeren het Product conform de koopovereenkomst te maken. In dit geval kan de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is, een verklaring afleggen over prijsverlaging of ontbinding van de koopovereenkomst zoals vermeld in punt 10.18 hieronder.
        10.16. De Verkoper voert de reparatie of vervanging van het Product uit binnen een redelijke termijn vanaf het moment dat de Verkoper door de Koper, die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is, is geïnformeerd over de non-conformiteit van het Product met de overeenkomst, en zonder onredelijke hinder voor de Koper, rekening houdend met de specificiteit van het Product en het doel waarvoor de Koper het Product heeft aangeschaft. De kosten van reparatie of vervanging van het Product zijn voor rekening van de Verkoper. 
        10.17. In de gevallen genoemd in punt 10.14.1 en 10.14.2 stelt de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is het Product ter beschikking van de Verkoper voor reparatie of vervanging. De Verkoper haalt het Product bij de Koper op zijn kosten op.
        10.18. Bij constatering van non-conformiteit van het Product kan de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is een verklaring afleggen over prijsverlaging of ontbinding van de overeenkomst, indien:
            10.18.1. de Verkoper weigert het Product conform te maken overeenkomstig punt 10.14 hierboven;
            10.18.2. de Verkoper het Product niet conform maakt overeenkomstig punt 10.16 hierboven;
            10.18.3. de non-conformiteit van het Product blijft bestaan, ondanks pogingen van de Verkoper het Product conform te maken;
            10.18.4. de non-conformiteit van het Product zo significant is dat prijsverlaging of terugbetaling van de prijs wegens ontbinding zonder vooraf gebruik te maken van de beschermingsmiddelen genoemd in punt 10.14 gerechtvaardigd is;
            10.18.5. uit een verklaring van de Verkoper of omstandigheden blijkt dat hij het Product niet binnen redelijke tijd of zonder onredelijke hinder voor de Koper conform zal maken.
        10.19. De verlaagde prijs staat in verhouding tot de prijs van het Product volgens de koopovereenkomst zoals de waarde van het niet-conforme Product staat tot de waarde van het conforme Product.
        10.20. De Verkoper betaalt aan de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is de bedragen die voortvloeien uit het recht op prijsverlaging onverwijld terug, uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van de verklaring van de Koper over prijsverlaging.
        10.21. De Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is kan niet van de koopovereenkomst afzien en terugbetaling van de prijs eisen indien de non-conformiteit van het Product met de koopovereenkomst niet significant is. Het wordt aangenomen dat non-conformiteit significant is. 
        10.22. Bij ontbinding van de koopovereenkomst op grond van punt 10.18 hierboven retourneert de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is het Product onverwijld en op kosten van de Verkoper. De Verkoper betaalt de prijs van het Product onverwijld terug, uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van het Product of het bewijs van retourzending. 
        10.23. Indien de non-conformiteit slechts betrekking heeft op sommige Producten geleverd op basis van de overeenkomst, kan de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is alleen ten aanzien van deze Producten van de overeenkomst afzien, evenals ten aanzien van andere Producten die samen met de niet-conforme Producten zijn aangeschaft indien het redelijkerwijs niet verwacht kan worden dat de Koper alleen de conforme Producten behoudt.
        10.24. De Verkoper betaalt de prijs terug via dezelfde betaalmethode die door de Koper is gebruikt, tenzij de Koper uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere betaalmethode en dit geen extra kosten voor de Koper veroorzaakt.
        10.25. Het recht van de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is tot nakoming, reparatie, vervanging, prijsverlaging en ontbinding van de overeenkomst bestaat niet indien de non-conformiteit het gevolg is van onjuist gebruik, oneigenlijk onderhoud, mechanische schade veroorzaakt door derden of andere onrechtmatige handelingen van de Koper of derden.
        10.26. Het bepaalde in dit artikel laat de overige rechten van de Koper die Consument of Ondernemer met consumentenrechten is jegens de Verkoper onverlet, waaronder in het bijzonder het recht op schadevergoeding.

       11.1. De Verkoper zorgt ervoor dat de beoordelingen over de Producten die in de Winkel worden gepubliceerd (hierna: "Beoordelingen") uitsluitend afkomstig zijn van personen die het betreffende Product hebben gebruikt of aangeschaft. Om te verifiëren of de Beoordelingen afkomstig zijn van de in de vorige zin genoemde personen, hanteert de Verkoper de regels beschreven in de onderstaande bepalingen.
       11.2. Alleen personen die een Bestelling hebben geplaatst of een Product in de Winkel hebben gekocht, kunnen een Beoordeling plaatsen. Het plaatsen van een Beoordeling is vrijwillig en gratis.
       11.3. De Verkoper stuurt uitsluitend aan de in punt 11.2 genoemde personen een e-mail met het verzoek om een Beoordeling te geven, samen met een link naar een online formulier waarmee de Beoordeling kan worden geplaatst. De Verkoper kan het publiceren van een Beoordeling in de Winkel afhankelijk maken van voorafgaande goedkeuring.
       11.4. Een Beoordeling kan bestaan uit een beoordeling, een foto of een recensie van het in de Winkel gekochte Product.
       11.5. Het is verboden om valse Beoordelingen te plaatsen of te laten plaatsen in de Winkel.
       11.6. Het is verboden om fictieve of schijnbare verkoopovereenkomsten te sluiten met als enig doel het plaatsen van een Beoordeling.
       11.7. Het is verboden Beoordelingen te plaatsen die onrechtmatige inhoud bevatten, inbreuk maken op persoonlijke rechten of auteursrechten van derden, of op enige wijze in strijd zijn met de geldende sociale normen, zeden of maatschappelijke omgangsvormen.
       11.8. Een gepubliceerde Beoordeling kan te allen tijde worden verborgen of verwijderd door de auteur of door de Verkoper (in het bijzonder indien de Beoordeling of het gedrag van de Klant in strijd is met het Reglement of met algemeen geldende wettelijke bepalingen). De Verkoper heeft het recht om de Account van een Klant te schorsen of te verwijderen indien deze Beoordelingen plaatst die in strijd zijn met de bepalingen van punt 11.5. – 11.7. hierboven.
       11.9. De Gebruiker is verantwoordelijk voor de inhoud van de Beoordelingen die in de Winkel worden gepubliceerd. Op de Beoordelingen zijn in het bijzonder de punten 8.5. en 8.7. van het Reglement van toepassing.

       12.1. De Verkoper is niet gebonden aan enige aanvullende, niet-verplichte gedragscodes of andere soortgelijke documenten, hetgeen geen afbreuk doet aan het feit dat de Verkoper op grond van algemeen geldende wettelijke bepalingen verplicht is de regels van eerlijke concurrentie na te leven en geen oneerlijke marktpraktijken toe te passen.
       12.2. In het Reglement genoemde puntnummers (ptk) zonder nadere aanduiding verwijzen naar de respectieve redactionele onderdelen van het Reglement.
       12.3. Eventuele geschillen tussen de Verkoper en een Klant die geen Consument is of een Ondernemer met consumentenrechten, worden beslecht door de bevoegde rechter op basis van het adres van de Verkoper zoals vermeld in punt 1.5.1. van het Reglement.
       12.4. Op de rechten en verplichtingen van partijen die voortvloeien uit dit Reglement is het Poolse recht van toepassing (voor Gebruikers die geen Consument zijn of geen Ondernemer met consumentenrechten). Voor Consumenten en Ondernemers met consumentenrechten wordt het toepasselijke recht bepaald in overeenstemming met algemeen geldende regelgeving, met name met betrekking tot consumentenbescherming.
       12.5. Alle personen die gebruik maken van de Winkel kunnen het Reglement te allen tijde gratis raadplegen, kopiëren, downloaden of afdrukken. Het Reglement is beschikbaar op het volgende adres: https://desportivo.pl/regulamin
       12.6. De Verkoper informeert dat het Reglement kan worden gewijzigd. In dat geval wordt het Reglement ter beschikking gesteld aan de Gebruiker via publicatie in de Winkel en via verzending naar het door de Klant opgegeven e-mailadres. Alle bestellingen die door de Verkoper zijn geaccepteerd vóór de datum van inwerkingtreding van het nieuwe Reglement, worden uitgevoerd op basis van het Reglement dat van kracht was op de dag van het plaatsen van de bestelling door de Klant.
       12.7. Het Reglement treedt in werking op 13 februari 2023.

Bezig met laden...